Adelante heeft gekozen voor AFAS Software om haar bedrijfsprocessen te verbeteren én te vereenvoudigen. Zij schakelden onze hulp in, vanwege onze ervaring met AFAS-implementaties binnen de zorgsector.
Directeur Services, Roel Akkermans, Manager I & A, René Jacobs én applicatiebeheerder Saskia Starmans delen hun verhaal in dit blog én de video.
De behoefte aan verbetering
Voor de overstap naar AFAS werd er in de organisatie gewerkt met veel verschillende applicaties en databases, wat bijvoorbeeld zorgde voor veel handmatig werk en fouten. Dit vertraagde de bedrijfsvoering en verhoogde het risico op fouten.
“We hadden te maken met veel verschillende applicaties en databases, wat leidde tot handmatig werk en fouten. Dat wilden we niet meer.” legt de, René Jacobs, manager Informatiemanagement en Automatisering uit.
Waarom AFAS
De keuze voor AFAS was een logische stap omdat de software helpt om processen te stroomlijnen en te automatiseren.
“We waren op zoek naar een applicatie die onze processen kan optimaliseren en de bedrijfsvoering kan vereenvoudigen. Met AFAS konden we alles onderbrengen in één systeem.” vertelt Roel Akkermans, directeur Services.
De rol van Fiks
De implementatie van AFAS werd uitgevoerd met de hulp van Fikss.
“We zochten een partij die ons goed en efficiënt kon ondersteunen en met ons meedacht.”
Fikss hielp Adelante bij het opstellen van hun wensen en vertaalden we deze naar de software. Daarnaast ondersteunden we op het gebied van programmamanagement en het testen van de applicatie.
“Fikss was vanaf het begin heel behulpzaam en zorgde ervoor dat alle wensen van Adelante duidelijk op papier stonden.” vertelt René.
“Ze hebben veel kennis van projectmanagement, vooral van de Agile-methode. Dankzij hun hulp is het project op tijd en binnen het budget afgerond.”
Een leerzaam traject
Tijdens de implementatie werkte Adelante niet alleen nauw samen met Fikss, maar ook met de consultants van AFAS.
Saskia, geeft aan dat zij echt heel veel geleerd hebben tijdens dit proces.
Zowel Roel, Saskia als René vond de samenwerking ook heel soepel verlopen. Soms werd er gewerkt op locatie, soms online. Het was echt een fijne samenwerking.
Ook werd er goed gelet op zowel tijd als kosten.
“De regie was duidelijk. Ze stuurden strak op tijd en budget, maar op een hele prettige manier.” aldus directeur Services Roel.
Wederzijds vertrouwen
De samenwerking met Fikss was gebaseerd op wederzijds vertrouwen. Iets wat volgens de medewerkers van Adelante van groot belang was voor het succes van het project.
Roel geeft aan: “Ze zijn altijd bereikbaar en denken met je mee. Als ze het antwoord niet weten, zorgen ze ervoor dat je snel via de AFAS-consultants het antwoord krijgt.”
“Zonder de hulp van Fikss hadden we dit resultaat dan ook niet bereikt.”
Een aanrader voor de zorg
Roel: “We zijn heel tevreden met het resultaat van deze implementatie. Ik zou Fikss dan ook zonder twijfel aanbevelen als partner voor andere zorginstellingen.”
Dankzij de keuze voor AFAS en de samenwerking met Fikss heeft Adelante haar processen kunnen optimaliseren en haar bedrijfsvoering veel efficiënter ingericht.
Tot slot: Dit project laat zien hoe belangrijk het is om de juiste partners te kiezen voor een succesvolle implementatie.